Aldığımız ürün bozuk çıkarsa ne yapmalıyız?
Ürün ve hizmet değerinin otuz bin Türk lirasının altında olduğu durumlarda, il veya ilçenin hakem komitesi başvurusu zorunludur. Örneğin; 26.
Aldığım ürün arızalı çıktı nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. “Bakanlık Bakanlığı’nda kurulan ALO 175 Tüketici Danışma Hattı,“ Tüketicilerimizin sorunlarına yönelik çözümlerin sorumlu yetkililere sunulduğu ve tüketici anlaşmazlıklarının çözülmesi için başvurmaları gerektiği talimatı verdiği bir “Çağrı Merkezi IELTLIE’dir.
Aldığımız ürünle ilgili bir sorun çıktığında hangi kuruluşa gidilir?
Tüketici tahkim panolarına nasıl başvurdum? Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici Bilgi Sistemi (TüBATA) (TüB bakiyeleri) (TüB dengesi) (TüB dengesi) Post veya elektronik olarak tüketici tahkim komiteleri için elle veya elektronik olarak başvurabilir.
Bozuk ürün kaç gün içinde iade edilir?
Dönüş süresi kaç gündür (para çekme hakkı)? Alıcı; Mal satışı için uzak sözleşmelerde, malların yasal ve cezai sorumluluk olmadan ve sebepsiz olarak teslim edildiği tarihten itibaren on dört gün içinde malları reddederek sözleşmeden çekilme hakkına sahiptir.
Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?
Tüketici, malların teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde satıcıyı satıcıyı bilgilendirmekle yükümlüdür. Bu durumda, tüketici, malları bir shadow ile değiştirmek veya fiyat azaltma veya ücretsiz bir onarım istemek için fiyatın geri ödenmesi de dahil olmak üzere sözleşmeden geri dönme hakkına sahiptir.
Aldığı bir ürün bozuk çıkan kişi nerelere başvurmalıdır?
(Tüketiciyi korumak için yasadan kaynaklanan anlaşmazlıkların kararı, tüketicinin malları veya hizmetleri satın aldığı veya tüketicinin ikamet ettiği tüketici tahkim komiteleri ve tüketici mahkemeleridir.
Ayıplı mal kaç günde iade edilir?
Bu bağlamda, malların teslim tarihinden itibaren iki yıl boyunca tüketiciyi korumak için (taraflar arasındaki sözleşme daha uzun bir süre belirlenmedikçe) Kanunun 12. maddesine uygun yanlış geri ödeme dönemi. Bu dönem daireler veya tatil satışları için 5 yıla yükselir.
Garantili bir ürünün değişim şartları nelerdir?
Tüketici utanç için başvurabilir. Tüketici, olasılıklarda yeni bir modelle değişim isteyebilir. Satıcı ürünü yeni bir ürünle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?
ALO174 Gıda Hattı, tüketiciye sorumlu otoriteye kolayca ulaşmak, tek bir merkezden iletişime geçmek, tüketiciye mümkün olan en kısa sürede geri dönmek ve sonucu takip etmek için gıda hattı başlatıldı.
Tamir süresi kaç gündür?
Malların onarım süresi 30 iş gününe kadardır. Malların arızası 15 iş günü içinde çözülemezse, üretici üreticisi veya ithalatçı; Mallar onarılıncaya kadar, benzer mülklere sahip farklı bir mülk, tüketicileri tüketiciyi kullanmaları için atamalıdır.
Ayıplı mal tespiti nasıl yapılır?
Satıcı, malların bazı işlevlerini satmak ve bazı işlevlere sahip olmamak için satıcıdan haberdar edilmelidir. Malları; Ambalajda, Kullanım Kılavuzunda, Reklamcılık ve Reklamcılıkta veya Malların gerekli niteliklerinin eksikliğinde özelliklerin eksikliği durumunda, mallar arızalı olarak kabul edilir.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2025?
2025 değeri 149’dur.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
İade edilemeyen ürünler şunlardır: Tüketicinin özel soruşturmaları ve gereksinimlerine uygun olarak üretilen veya değiştirilen ürünler.
Tüketici Hakem Heyetine hangi durumlarda başvurulur?
Ticari faaliyetlerinizle ilgili tüketici tahkim komitelerine başvuramazsınız. Bununla birlikte, bir satıcı veya sağlayıcı olarak, mal veya hizmetlerin satışından/sunumundan kaynaklanan anlaşmazlıklarla ilgili bir tüketiciye başvurabilirsiniz.
Ücretsiz onarım ne anlama gelir?
Tüketici, Kanun’un 11. yasanın oy haklarını onarma hakkını onarma hakkını seçerse, satıcı; İşgücü maliyetleri, malları ücret almadan farklı bir isim altında onarmak veya malları farklı bir isim altında tamir etmekle yükümlüdür.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Bu seçim haklarında tüketicilerin hukukunun 11. maddesi; Fiyatın geri ödenmesi de dahil olmak üzere sözleşmeden geri dönüş, malları utanmaz bir felaketle değiştirme veya fiyat azaltma veya ücretsiz bir onarım için başvurma hakkına sahiptir.
Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?
Malların teslimat tarihinden sonraki altı ay içinde tüketiciye oluşturulacak utançın teslimat sırasında mevcut olduğuna inanılmaktadır. Bu durumda, malların kusurlu olmadığının kanıtı satıcıdır.
Ayıplı mal ihtar zorunlu mu?
Yanlış malları reddetmek isteyen tüketici, 30 gün içinde mallarda açık utanç için satıcıyı bilgilendirmelidir. Bu bildirim süresi, mal seçimlerinin diğer yanlış hakları için de geçerlidir.
Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?
Garanti garantisi malların tesliminden sonra başlar. Garanti süresi boyunca gerekli onarımlar ücretsiz olarak gerçekleştirilir. Onarım ürünleri en son 30 günde onarılmalıdır. Garanti süresi boyunca, aynı hata iki kez değiştirilir ve dört kat farklı hatalar yapan cihaz.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Bu nedenle, bu tür ürünlerde, ambalaj veya koruyucu bandı açılan, yasaların hariç herhangi bir getiri veya değişim yoktur. CD, DVD, kartuş, dönüş veya değişim gibi ürünler için ambalaj veya koruyucu hacim açılırsa, öngörülen normal olmayan durumlar sadece kabul edilir.
Hangi durumlarda tüketici hakem heyetine başvurulur?
Satın alınan mallar arızalı veya eksikse, tüketici tüketici tahkim kurulu komitesine başvurma hakkını değerlendirebilir. Korunmuş mallar veya hizmetler hatalı bir durum verirse, başvuru aynı şekilde yapılabilir.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının oy haklarını benzer mallara hemen benzer şekilde kullanmasını ve tüm hasarı ortadan kaldırmasını engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden geri dönme hakkını kullanırsa, hakim satışı onarmaya veya satış fiyatını azaltmaya karar verebilir.